RE-GROWTH: FAST TRACK TO SUCCESS
Elk jaar brengt het RetailDetail Congress toonaangevende retailmanagers uit de Benelux op het podium.
Behoefte aan nieuwe retailinzichten? Dan is deze afspraak er één om niet te missen.
Op 25 april nodigen we je uit om je kompas te richten op het meest boeiende evenement van het jaar: het RetailDetail Congress! Maak je klaar om ondergedompeld te worden in een zee van inspiratie en innovatie terwijl we de golven van de retailwereld bevaren. Breng alvast je bemanning op de hoogte van deze datum want het wordt een onvergetelijke reis vol met waardevolle netwerkgelegenheden! Het thema van RetailDetail Congress 2024 is Re-growth: fast track to success! Je mag je verwachten aan keynotes van Average Rob, Jysk, Gino Van Ossel, Thrive Beer, Jorg Snoeck & nog veel meer! |
HOOFDPROGRAMMA
Frank Christant, Country Director Nederland, België en Frankrijk bij Jysk neemt je mee in het indrukwekkend groeiverhaal van de Deense interieurketen.
Robert Van Impe, beter bekend als Average Rob, houdt een pleidooi voor authenticiteit en creativiteit in een snel veranderend medialandschap.
Captain’s Talk: De bijzonderste retailconcepten ter wereld.
De voorbije jaren ging RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck al op RetailHunts in Tokio, New York, Seoul, Berlijn, Dubai, Shanghai en vele andere trendsettende steden, altijd op zoek naar de meest straffe en verrassende retailideeën. Waar vind je ’s werelds meest inspirerende winkels en retailconcepten?
Weg van de platgetreden paden, maakte hij een hoogstpersoonlijke selectie met de meest inspirerende winkels en concepten die hem in de afgelopen jaren zijn bijgebleven. Wat kan je ervan leren? En wat vertellen ze over de toekomst van de retail?
Gino Van Ossel, die meeschreef aan het nieuwe transitiepad voor retail van de Europese Commissie, gaat dieper in op de grote uitdagingen waarmee retailers geconfronteerd worden maar ook en vooral op hoe ze die kunnen aanpakken.
VOORPROGRAMMA’S
1/ FUTURE OF SHOPPING
De toekomst van het winkelen zal duurzaam zijn of niet zijn.
Beleef de prikkelende verhalen van retailers die compromisloos streven naar een betere wereld.
Het Nederlandse ondernemersduo Sander de Klerk en Melle Schellekens van The Good Roll creëert 100% boomvriendelijke toiletrollen gemaakt van bamboe- of gerecycleerd papier, waarvan ze de helft van de nettowinst investeren in de bouw van toiletten in Ghana. Sinds de start van The Good Roll, heeft het meer dan 34.000 bomen bespaard en 233 toiletten gebouwd.
Geoffrey Gasq, Vice-President Western Europe Business Development bij Mastercard, geeft ons een kijkje in de Europese retail economie, ondersteund door inzichten van het Mastercard Economics Institute. Hij reikt je strategieën aan om dichter bij je klanten te komen met gepersonaliseerde merkervaringen en vertelt je meer over de evolutie van de winkelervaring via digitale en fysieke kanalen.
Tibbe Verschaffel, Co-founder & Captain bij Planet B gelooft in de kracht van kleine stapjes voor een astronomische impact, met drie eco-friendly brands: Wondr (natuurlijke verzorging), Klaaar (de toekomst van wassen) en Bambooze (herbruikbare bamboerietjes). Hun motto: “We kunnen niet gezond zijn op een ongezonde planeet”.
De ‘Orange Future shop’ : fygital en duurzaam.
Met het nieuwe winkelconcept van Orange staat de klant meer dan ooit centraal én kiest de retailer voor een duurzame strategie. Mireille Vetters, Sales Director Consumer Channels en Jonathan Debacker, Direct Regional Sales Manager bij Orange Belgium delen een unieke blik achter de schermen en vertellen waarom en hoe dit concept tot stand kwam. Een inspirerend verhaal over hoe de combinatie van een fysieke en digitale winkelervaring niet alleen bijdraagt aan meer beleving, maar ook het winkelpersoneel ondersteunt én een duurzaam beleid faciliteert.
Een inspirerend verhaal, de Orange Future Shop, over hoe de combinatie van een fysieke en digitale winkelervaring niet alleen bijdraagt aan meer beleving, maar ook het winkelpersoneel ondersteunt én een duurzaam beleid faciliteert. Dat hoor je onder meer ook van Jomme Sonck, Account Manager Retail bij Dobit.
2/ GAMECHANGERS
Retailers met de ambitie om hun markt ingrijpend te transformeren vormen de rode draad in het voorprogramma Gamechangers.
Laat u inspireren door spraakmakende voorbeelden die radicaal voor impact gaan.
Jente De Ridder, Managing Partner van Stitchd, vertelt je hoe je als bedrijf slim kan omgaan met een cookieless future. Een gamechanger die voor heel wat retailers nog ontontgonnen terrein is en dus heel wat nieuwe inzichten kan opleveren.
Laurens D’Hoore, founder van Thrive, neemt je mee in het succesverhaal van het eerste herstelbier ter wereld. Vandaag ligt Thrive alcoholvrij sportbier al bij de grote retailers in de rekken, straks moet het buitenland volgen.
In fysieke winkels is praten met klanten heel normaal. Dankzij technologische ontwikkelingen zoals messaging apps, chatbots & artificiële intelligentie komt ook digitaal de klant weer centraal te staan. Max Goudsmet, Account Executive bij CM.com, legt je uit hoe je met deze innovaties je klantbeleving kan verbeteren, meer omzet kan genereren en voor meer efficiëntie kan zorgen binnen je organisatie.
In een wereld vol digitale opportuniteiten is de grootste uitdaging voor bedrijven vandaag om die opportuniteiten telkens opnieuw te grijpen. Bart De Ceulaer gelooft dat de belangrijkste factor voor succes niet een bedrijfstool, stack of digitale architectuur is, maar het team. Continue persoonlijke ontwikkeling en 100% focus op mensen zijn volgens hem essentieel in een steeds veranderende realiteit
TIMETABLE BEIDE VOORPROGRAMMA’S
14h00 – 14h30: Welcome @ RetailDetail
14h30 – 15h30: Keynotes – deel 1
15h30 – 16h00: Break
16h00 – 17h00: Keynotes – deel 2
17h00 – 18h00: Receptie
TIMETABLE HOOFDPROGRAMMA
17h00 – 18h00: Receptie
18h00 – 20h00: Keynotes Main Stage
20h00 – 23h00: Walking dinner, networking, drinks